Monday, August 31, 2009

Last Day Cuti dan Random.

Memekak: Love Me Butch-Hollywood Holliday

1. The Curve//Ikano
Last day cuti best ahh juga pergi ke Curve//Ikea. Aku pergi bukan nak makan sebab aku puasa kau puasa? Kalau tak puasa berdose tau baik puasa haha. Tujuan pergi sana ialah untuk berbuka puasa di Marcshe tapi tidak jadi kerana si virus bodoh H1N1 membuat mak aku tidak mahu makan di sana so berbuka sahajalah di rumah. Sampai sana pada pukul 10 lebih ok. Kita orang pergi awal sebab apa entah. Juga adik aku nak beli Crocs baru entah apa apa entah. Crocs for loseeeeeers sahaja lah. So, aku dah juga kakak pergi ke Yamaha sementara adik dan juga mak aku termasuk bapa pergi jalan jaln. Aku main drum bapak best ahh jugak. Aku membazir duit RM6 dan kakak bayar RM9 untuk beli drumstick itu. Benda itu murah sahaja RM15 *kakak bayar lebih tapi dia dapat main drum kurang haha. Aku main lah lagu Couple - Tentang Kita, Restraint - True dengan Yuna - Bacpacking Around Europe. Yang lagu Yuna tuh kakak yang ajak main, dia main guitar aku main drum. Yang lagu Restraint tuh aku main tak best sebab drum tiada double padle *Kalau nak main lagu Hardcore meti ada double padle kalau tidak, tidak sedap. Aku main dekat 1 jam kot. Aku decide nak kumpul Drum Stick pula haha tiada kerja. Dah lepas satu jam, turun jumpa mama dan keluarga nak balik.

Patutnya, aku ke Pertama Complex untuk beli baju Parkway Drive, Alesana dan juga Suicide Silents tapi Jalan Tengku Abdul Rhaman ke apa entah tutup sebab Merdeka. Juga, Selamat Har Merdeka kepada sstu rakyat Malaysia yang baik lagi berbudi bahasa haha NOT! So aku akan ke Pertama Complex pada minggu hadapan. Kalau tidak boleh juga terpaksa aku beli baju Crooz Clothing di Sensless Art Bukit Antarabangsa.

Dalam kereta, bapa tanya aku nak belajar main drum ke tak? Aku jawab yeah. Tapi dia tidak bagi aku membeli sebuah drum akibat bunyiannya yang membuat gegendang telinga anda rosak betul tak? Actually tak tau aku saja reka cerita haha. Tak apa, aku sudah cakap kepada kakak untuk mengunakan semua duit di bank untuk membeli sebuah drum jenama Pearl atau Yamaha nanti. Kau tunggu sahajalah tapi itupun jika papa aprove haha. Kakak tidak tahu main drum so lantas aku mengejeknya di dalam kereta haha. Hadiahkan aku ehh Pearl atau Yamaha drum jika ada duit. Kalau tiada ada lima ribu lebih duit beli sahajalah aku drum stick yang berjenama Vic Firth 5AB berharga Rm40 je tak mahal kan?

2. Merdeka Malaysia.
Happy Merdeka Day kepada Malaysia. Dan, tahniah kepada Malaysia kerana Merdeka. Kita sebagai rakyat Malaysia patut banga weh. Dan juga aku tidak sabar untuk sambut Hari Raya. Harap semua rakyat Malaysia membeli baju DIY Pop Malaya. Rujuk myspace dia orang untuk tahu apa itu Pop Malaya. myspace.com/popmalaya

3. Junk//Rottw.
Belilah majalah Rottw pada issue bulan ini. Semua review best. Cover Act dia dan cover bulan lepas aku rasa best. Cover Act bulan nih Restraint bulan lepas Cassandra tak silap. Rottw aku rasa akan banyak membuat review Hardcore. Aku tahu satu kedai sahaja yang menjual Rottw iaitu kedai guitar depan Ampang Point. Junk pula issue 36 kali ini pada bulan September. Dekat Cover dia, dia tulis The Fashion Issue. So, kalau siapa yang ada fashion problem belilah Junk Issue bulan depan. Tak mahal RM6.80 sahaja.

4. Facebook.
atutkah aku membuat Facebook? Kakak aku suruh kerana ramai family aku yang mengunakkan Facebook pada masa sekarang. Facebook juga sedang naik. Sila bagi rate untuk aku membuat facebook. Kalau ramai yang rate aku buatlah. Sila rate di comment, kalau tiada blogger atau google account chatbox dekat tepi sahaja jangan malas nak taip.

5. Gi Joe.
Tidak tengok lagi cerita Gi Joe tapi ramai orang kata best. Bilalah nak tengok? Ticket wayang mahal sekarang haha.

6. Ramadhan.
So far aku tidak pernah tinggal puasa lagi aku tidak suka tinggal puasa sebab berdose. Aku juga malas nak sengaja tinggal puasa sebab aku malas nak buat Kaffarah. Jika tidak tahu Kaffarah sila rujuk internet jangan malas.

7. Sony MP3.
Panas juga bengang kot akibat mp3 aku cepat habis battery. Dulu, Sony mp3 lama aku tak ada lah cepat habis battery. Sekarang, aku pakai sahaja satu hari battery kong. Baik aku beli yang zaman dulu punya mp3 pakai battery biasa sahaja tak payah nak susah susah charge pada computer.

8. Mercun.
Mercun paling aku suka yeah. Lama tidak main mercun. Aku akan beli mercun nanti. Dalam mind aku dah ada slist mercun apa aku nak beli. Aku akan beli mercunm bola, gasing, katak, thunderclap, dist dan juga Rockett. Kalau boleh aku nak mercun buluh. Antara mercun yang gila kuat bunyinya. Mercun buluh adalah mercun yang dari dulu aku nak beli tapi tidak tahu mana nak belil. So, kalau siapa tahu mana nak beli bagitahu aku yeah? Aku belanja teh tarik.

9. Manchester United.
Yeah Manchester United menang kot lawan Arsenal 2-1. Mintak banyak banyak sorry sahaj lah kepada peminta peminta Arsenal. Aku memang berdeba-deba sebelum game start. Aku agak yang mesti Manchester United kalah kot. Line up Manchester United dah macam lintang pukang dah. Tapi Alhamdullilah Arsenal kalah. Mood: Cukup Gembira.

No comments:

Post a Comment